18 Temmuz 2013 Perşembe

Ağlatan Göğüs Ucu Yaraları ve Çaresi

Aslında bu konuya gelene kadar yazmak istediğim bir sürü şey var ama bu konuda sorun yaşayan anneleri düşününce diğer konular geri plana atılabilir sanırım.

Doğumdan sonra yapılması gereken ilk şey bebeğinizi emzirmek. İlk süt bebek için çok faydalı ve dolayısıyla çok önemli. İlk başta sütünüzün gelmemesi ya da az olması sizi üzmesin. Zamanla her şey rayına oturacaktır. Bol bol sıvı tüketin, stres yapmayın ve her fırsatta sırt üstü uzanarak göğüslerinizi dinlendirin. Mümkünse her gün ılık-sıcak duş alın.

Allah'a şükür ben süt konusunda bir sıkıntı yaşamadım ama başka bir problemle karşılaşmam çok uzun sürmedi: acıdan ağlatan göğüs ucu yaraları. Biliyorum ne olursa olsun bebek daha önemli ve her anne bebeğinin sağlıklı beslenmesi için bu acıya katlanabilir. Ama sorun acıyla bitmiyor. Göğüs uçları bir süre sonra yara olup kabuk bağlayabiliyor. Her emzirmeden önce ve sonra sürülmesi gereken kremler mevcut ama onlar bile göğüslerdeki yangın -yanma demek yetersiz- hissini geçirmeyebiliyor.

Yaralar ilk oluştuğunda çözüm bulmak, acıyı azaltmak için bebeği olan ve emziren diğer annelere danıştım, internete baktım, aklıma gelen her çareye başvurdum. Ama çoğu işe yaramadı ta ki Philips Avent Göğüs Koruyucu'sunu keşfedene kadar. İşe yarayıp yaramayacağından emin değildim ama şansımı denemeye karar verip e-bebek sitesinden sipariş verdim. İcat edenin tuttuğu altın olsun dersem ne kadar işe yaradığı anlaşılır sanırım :)

Yapay göğüs uçlarını kullanmaya başladıktan sonra emzirmek acı veren bir deneyim olmaktan çıkıp Arya'yla en sevdiğimiz zamanlar olmaya başladı. Arya minik elleriyle parmaklarımı kavrayıp karnını doyururken onu izlemek o kadar huzur ve mutluluk veriyor ki anlatacak söz yok gibi :)

Göğüs koruyucuları kullanırken acı yok oluyor ve ama yine de doktora danışmadan kullanmamak gerekli. Ürünün kullanımının birkaç dezavantajı da var tabii. Yapay göğüs uçlarının ilk kullanımdan önce ve her kullanımdan sonra kaynatılarak steril hâle getirilmesi gerekiyor. Bir de koruyucu ile göğüs ucu arasında az da olsa boşluk kaldığı için bebek sütle birlikte bir miktarda hava emiyor. Bunun sonucunda bebek emzirme sonrası daha fazla gaz çıkarıyor. Her ürün de olduğu gibi bu ürünü kullanıp kullanmamak için de artıları ve eksileri göz önünde tutarak karar vermek gerekiyor.

* Farklı markaların da benzer ürünleri var. Avent'in küçük ve normal olmak üzere 2 farklı boyutu var. Diğer markalar hakkında bilgiye de sitelerinden ulaşılabiliyor.
   Nuk
   Chicco




12 yorum:

  1. su an internetten gögus yarasina ne iyi gelir, veya ne yapilabilir diye arastirma
    yaparken bu bilgiyle karsilastim! bizim 3. cocugumuz Allah`a cok sukur...
    ve sorunumuz gögus yaralari. Esim cok aci cekiyor, bircok sey denedik fakat gögus ucu koruyucuyu ilk defa duyuyorum. yarin ilk isim esime bu koruyuculardan almak, insAllah bizdede ise yarar.
    bu bilgiyi paylastigin icin Allah hem senden hem evlatlarindan razi olsun...
    Isvecten selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler :) İnşallah eşinizde de işe yarar. Allah evlatlariniza uzun ömürler versin.

    YanıtlaSil
  3. Ben aldım ancak bebeğim emerken çabuk yoruluyor ve emmeye devam edemiyor. Bu yüzden de aç kalıyor :( Ne yapacağımı bilemedim. Göğüs uçlarımda resmen bir fay hattı var :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akış hızı nasıl başlıkların? Küçük boy olanindan aldiysaniz benim bebegim de onunla yoruldu. Büyük boy olaninda sorun olmuyor, akış hızı daha iyi. Yani delikleri ve uç kısmı daha büyük olduğu için bebek zorlanmiyor. Bir süreliğine sütünüzu sağarak içermeyi deneyin. Göğüs uçlarıniza da sık sık krem sürün ve göğüs kalkanı (gögüslerinizin kumasla temas edip tahris olmasini engeller) kullanin. Allah kolaylik versin.

      Sil
  4. ayva çekirdeği ni jel hale getirin bir çay kaşığı ayva çekirdeği bir kahve fincanı steril su ile kapalı bir kapta 1 gün bekletin ve meme uçlarına sürün mümkünse doğumdan 3 gün önce başlayın acı hissi sıfıra iniyor 1 saat sonra bile farkediyor 1 hafta 10 gün kullanın emzirmeden öncede karbonatlı su ile temizleyin meme ucunu ne acı ne yara ne çocukda ağızda aft olmayacaktır. ben çook çektim bundan ama şu an tüm gebelere uzun uzun anlatıyorum yapıyorlar ve işe yarıyor çok şükür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 54 günlük bebegim var ve göğüs uclarim yara ayva çekirdeği için geç kalmis olabilir miyim yoksa yapım mi simdi bilemedim

      Sil
    2. Denemekten zarar gelmez. Elbet faydası olur.

      Sil
    3. Denemekten zarar gelmez. Elbet faydası olur.

      Sil
  5. 6 aylik bir oglum var. Ikinci cocugum. Ilkinde de oldugu gibi oglumda da bu dönemlerde yeniden yara oldu goguslerim😢😢 hem kenarlari hem meme basi hem kahverengi alan cesit cesit yara. Baslangicta zaten cok cekiyorum bu yaralardan ama bh urunle atlattik cok sukur. Fakat yine basladi ve henuz disler bile gelmedi ve silikon basligi istemiyor. Buyudu artik ve ayird ediyor. Kizimda 6 ay dayanmistim iltihaplara ragmen. Bunda dayanamayacagim sanirim😢😢

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Inşallah yaralariniz geçer de bebeginizi biraz daha emzirebilirsiniz. Benim kızım 8 aylıkken bıraktı emmeyi ama çok kritik olan ilk 6 ayı anlattığımız için kendimi teselli edip yolumuza devam ettik ☺ siz de kendinizi çok üzmeyin vardır herşeyde bir hayır ☺ acil şifalar dilerim

      Sil
  6. Göğüs ucu yarası için Lansinoh kullandım ben memnun kaldım denemelisiniz.

    YanıtlaSil
  7. Emzirmeye bağlı göğüs ucu yarası çok yanıyor. Anne sütü fayda etmiyor

    YanıtlaSil