30 Ekim 2015 Cuma

Oynatmaya Az Kaldı!

Zaman kavramımı yitirdim! Günlerdir çarşaf, yorgan, battaniye, alez, pijama.... yıkıyorum, asıyorum, kurutuyorum, tekrar yıkıyorum, asıyorum, kurutup, topluyorum...

Arya önce giysilerini çıkarıyor sonra da bezini. Ben bağlıyorum, o çıkarıyor. Tuvalete alıştırmaya çalışıyorum. 2 kere söylüyorsa 5 kere de hiç söylemeden olduğu yere yapıyor çişini. Delirmek üzereyim. Bana kalsa yaza kadar bekleyip Arya 3 yaşına girdikten ve konuşmayı iyice söktükten sonra tuvalet eğitimine başlayacaktık ama maalesef Arya Hanım bezden kurtulmaya karar verdi bile.



Yaklaşık 1 haftadır ev çamaşırhane gibi. Makine aralıksız sürekli doluyor boşalıyor. Yastıklar, yorganlar, çarşaflar, pijamalar... Arya'yı çişini yaptırıp uykuya yatırıyorum; bir süre sonra kontrole gidiyorum; Arya bezini çıkarmış, her yer göl gibi! Her şeyi değiştiriyorum; yine tuvalete götürüyorum, sonra "hadi bez bağlayalım, öyle uyu" diye anlaşıyoruz ama sonuç yine aynı. Ben odadan çıkıyorum, Arya bezini çıkarıp öyle uyuyor sonra yine her yer göl! Ne desek, ne denesek, ne yapsak işe yaramıyor! Ne yapacağımızı bilmiyoruz artık :(



Tuvalet eğitiminin kolay olmayacağını biliyordum da böylesine kısır bir döngü aklımdan bile geçmemişti.

Sabırlı olmaya çalışıyorum ama artık çok yoruldum :(



8 yorum:

  1. bence sen bütün konsantreni fitizbize yönlendir:) Arya zamanla öğrenir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. konsantrasyon yönlendirecek vakit kalmıyor ki... öğrenene kadar her yer sürekli göl olduğu için yıka-pakla-temizle döngüsü tüm vaktimi alıyor :(

      Sil
  2. Nur senin olduğun yerde olmak için ne çok şey verirdim, biliyorsun benimki de tam tersi tutuyor :( Ama herkesin derdi kendine büyük, çok haklısın, çok zor olmalı. Umarım kısa zamanda çözülür, işi inada bindirmemek çok önemli bu konularda, bazı çocukları çiş içinde bırakıyor anneleri bir süre sonra kendisi rahatsız olup öğreniyor ve çişi gelince "anneeeeaağğğ" diye bağırıyor diyorlar ama dediğim gibi konunun acemisiyim :D sadece bol şans ve sabır dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceren, anne olmak ne kadar zor ve şaşırtıcı değil mi? Birimiz çişini yapsın diye bekliyor dört gözle, birimiz aman etrafa işemesin, çisini tutsun diye :( iki türlüsü de zor ama senin durum daha önemli çünkü işin ucunda sağlık var. Inşallah ikimiz de bir an önce anlatırız bu zor günleri.

      Sil
  3. Neden inat ediyor ki acaba? Akşam belli bir saattten sonra sıvı alımını kesince, birde gece altını ıslattığı zamanları not edip o saatten önce kalkıp çocuğu tuvalete/lazımlığa oturtanları çok okudum.Muhtemelen okumuşumdur ama bn yinede söyleyim dedim.Bende eğer kendi çıkarıp atmaz ise konuşmaya başladığı zamanı bekliyorum ki beraber çıldırmayalım.. Kolay gelsin umarım halolur bir an önce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soyunma / bezini çıkarma huyundan vazgeçirdim. Bence ikimiz de henüz hazır değiliz :( Yazın rahat rahat alışır tuvalete. Tam anlamıyla konuşmasını ve anlamasını beklemek en doğrusu bence de :)

      Sil
  4. Tuvalet eğitimine ne yapsam başlayamadım şuan 2 yaş olduk. Ne yapacağım bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlamayın. 3 yaşta öğrendi bizim kız. Hazır olmadan başlamak işkence oluyor hem çocuğa hem aileye. 1 yıl daha bezle yaşasın.

      Sil