26 Mart 2020 Perşembe

2020 : Bir Uzay Destanı

"Yıl 2020. Sonunda uzaya açıldık. İlk koloni Mars'a yerleşmek üzere yolculuğuna başladı." yazmayı çok isterdim. Ama işler pek de öyle değil. Tüm dünya Covid-19 virüsü ile savaşıyor. Çoğu ülkede sokağa çıkma yasağı var. Türkiye'de ise şimdilik sadece 65 yaş üstü yaşlılara ve kronik rahatsızlığı olanlara yönelik kısmi bir yasak var. Ama tüm mecralarda halkın tümüne yönelik evde kal duyuruları yapılıyor bas bas. Okullar hastalığın yayılmasını önlemek için tatil edildi. Eğitim evde devam ediyor. Ülke olarak uzaktan eğitimle imtihandayız.

                                   ...

Yazıya okullar 30 Nisan'a kadar kapalı açıklamasından önce başlamıştım. 30 Nisan Perşembe. Cuma da 1 Mayıs resmi tatil, sonra haftasonu derken okullar 4 Mayıs Pazartesi'ye kadar resmen kapalı. Şu koşullar altında akıl sağlığımı koruyabileceğimden ciddi olarak şüpheliyim.

#Evdekal hashtagli - karantina değil- "sosyal mesafelendirme" uygulamasının 13. günü başlayalı 1 saat oldu. 13 gündür bilfiil evdeyiz anne-kız. Tam gün annelik ve tam zamanlı ev kadınlığı çok zor. Her gün, her an ayrı bir mücadele.




Örgün eğitime zorunlu ara verildiği için iş başa düştü. Uzaktan eğitimle ders dinleyip ödev takibi yapmak kaçınılmaz bir sorumluluk haline geldi. Trt Eba TV üzerinden yayınlanan uzaktan eğitim videoları maalesef çok yeterli değil.



Uzaktan eğitim videoları çekilirken gerçek sınıf ortamı oluşturulmamış. Yani "Ben anlamadım" diyen öğrenci yok, öğretmen soru sorduğunda öğrencilerin cevap vermesi için gerekli olan süre de düşünülmemiş. Öğretmen soruyor sonra da hemen cevaplıyor yani kısacası kendi çalıyor, kendi oynuyor.


Eğitimlerin içeriklerine bakacak olursak, üzülerek yer yer gereksiz, yer yer yetersiz olduğunu söylemek zorundayım. Misal ilk Hayat Bilgisi dersinde acil durum yardım ve ihbar hatları konusu vardı. Doğalgaz kaçak ihbar hattı numarasını görünce, 7/24 çocukla evde kısılı kalan ebeveynlerin bu gidişle doğalgazla intihara kalkışabileceği düşünülerek önlem amaçlı yapıldığını düşünmedim desem yalan olur :)))) Ama daha sonra ortaokul kademesine Adnan Menderes'in idamının animasyon şeklinde izletildiğini duyunca halimize şükrettim :D Şimdilik vukuatlar pardon eğitimler böyle.


Bu süreçte Arya ile ödev yapma konusunda level atladık. İlk günler 1 saat mızıldarken son 1-2 gündür 3-5 dk mızıldanarak yapıyor ödevlerini. Öğretmeni her gün ödevlendirme yapıyor ve takip ediyor ki bu durum çok iyi. Böylece okul olmasa da derslerden kopmuyor ve öğrendiklerini unutmuyor. Yine de 5 hafta bu şekilde evden eğitim fikri gözümü fazlasıyla korkutuyor. 


Ne diyeyim... Sonumuz hayır olsun! 

10 yorum:

  1. Saçlar çok yakışmış kuzuma <3

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Öğretmenim
    Ben de sizi ve güzel kuzuyu görmeye geldim.:))
    Kolay gelsin zor günlerden geçiyoruz. Bitecek inşallah 😔
    Şimdi yanınızda olan, kanatlarınız altında güvende olan kuzunuzu benim içinde koklayın olur mu?
    Belki ilginizi çeker diyerekten buraya bir link bırakıyorum... 😊
    Kocaman sevgiler Ankara'dan 🦋
    https://www.ferdagca.com/2020/02/etimesgut-anadolu-lisesinden-maryland.html


    YanıtlaSil
  3. ne güzel hep beraber evdeyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mecburi olmasa, kendi tercihimiz olsa daha güzel olurdu ama buna da şükür :)

      Sil
  4. Ne kadar da tatlısınız Anne kız🌸😍

    YanıtlaSil