7 Haziran 2020 Pazar

Çocuk olmak mı zor, anne olmak mı?

5 Haziran Arya'nın doğum günüydü. Artık tastamam 7 yaşında!

Peki başlık niye böyle? 

Öncelikle cevabım dünden önce annelik olurdu ama dün dank etti ki çocukluk daha zor. İçinden geleni yapmak istiyorsun çünkü başka türlüsünü yapmak aklına gelmiyor. Düşüyorsun kalkıyorsun, bir şeyleri düşürüyorsun, korkuyorsun, sıkılıyorsun, yapmak istemediğin şeyleri yap diyor birileri sürekli, yanlış (o da ne demekse) yapınca kızıyorlar... Büyükler senden 2 kat - 3 kat büyük, dev gibiler, sinirlendikleri zaman cidden korkutucu oluyorlar. İçinden sürekli hoplamak zıplamak, dans etmek, şarkı söylemek, oyun oynamak geliyor ama birileri sürekle koşma, zıplama, sus diyor. Bilmediğin şeyleri yemek istemiyorsun ama birileri zorla ye diyor ve daha bir sürü anlam veremediğiniz şey. Düşünsenize ne kadar zor çocuk olmak. 

Kendi kendime söz verdim. Bağırıp çağıran, tehdit eden bir anne değil de daha sakin, daha sabırlı, daha anlayışlı bir anne olmaya çalışacağım. Geçen 7 yıl çok zordu. Eminim Arya için daha da zordu. Umarım önümüzdeki yıllar daha iyi olur. 










11 yorum:

  1. canımmmm kutladık ama bir de buradan kutlayalım 7 yaşı 7 defa kutlu mutlu olsun anne babacığıyla sevdikleriyle nice mutlu sağlıklı cıvıl cıvıl yıllara güzel aryam...

    YanıtlaSil
  2. Ne doğru söylemişsin.
    Nice nice yıllarınız olsun, sağlık ve neşe ile geçsin.

    YanıtlaSil
  3. En güzeli senin yaptığın gibi çocukla empati kurmak
    ben hep çocuklarımı büyütürken şöyle düşünürdüm
    Büyüdüklerinde hafızalarında nasıl bir anne bırakmak istiyorum?
    Romanlarda hep kahramanlar çocukluklarını anlatır ya, benim oğlum da bir kitap yazsa annesini nasıl anlatsın isterdim?
    bu şekilde büyütmek istedim
    Umarım başarılı olmuşumdur
    Tadını çıkar anneliğin öyle çabuk geçiyor ki bugünler geçince bu sözleri sen de eminim söyleyeceksin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zor :( Düşünüp taşınıyor, kararlar alıyorum. Sabretmek için kendimi zorluyorum. Evet tutuyorum kendimi ama patlamak üzereyim. Bazen sakin kalmak, sabretmek, doğru olanı yapmak çok zor! Yine de biliyorum geçecek bugünler :)

      Sil
  4. Nice yıllara 😊. Bence ikisi de zor. Biz hep anne olarak yakınırız ama çocuklara da bir dokun bin ah işit hele ergenlikte 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Ergenlik deyince bile tüylerim diken diken oluyor :)))))))

      Sil
  5. Ne kadar güzel ifâde etmişsiniz, büyükler gerçekten karşıdakinin çocuk olduğunu unutup, kendileri daha da çocuk gibi davranabiliyor:) Yeni yaşı kutlu olsun, nice mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Maalesef bir önce büyüsünler, büyükler gibi "normal" (?!) davransınlar istiyoruz.

      Sil
  6. Haklısınız. Anne-baba olmak zor, büyük sorumluluk.

    YanıtlaSil