10 Temmuz 2019 Çarşamba

Bağımlılık

Bağımlılığın her türlüsü kötü. Ben son zamanlarda hatta son yıllarda baya bildiğin telefon/internet/sosyal medya bağımlısı oldum. Günümüz ebeveynleri çocuklarımızı ekran bağımlısı yapmadan nasıl büyütürüz derdindeyken ben önce kendimi kurtarayım derdine düştüm. Benim elimde sürekli telefon varken çocuğa nasıl diyeyim sen bakma tablete/televizyona/telefona?

Peki, nasıl olacak bu işin çözümü? Emin değilim maalesef ama yine deneme yanılma usülü ile aklıma gelenleri deniyorum. İlk olarak kendime arınma planı yaptım. Tatile çıkarken tüm sosyal medya uygulamalarını telefonumdan sildim. Daha 2 gün olmadı ve itiraf ediyorum: çoooook zor :. ( her yerde ilan ettiğim için bu kararımı geri adım da atamıyorum tükürdüğümü yalamış gibi olacağım diye. Aklım sürekli instagramda, elim sürekli telefona gidiyor. Hiçbir şey yapamayınca galeriye girip fotolara bakıyorum. Yani sözümona instagram bağımlılığımı aşacağım ama telefon yine düşmüyor elimden. Şimdilik alışana dek olur böyle diyerek avunuyorum. Bakalım sonuna dek dayanıp kurtulabilecek miyim şu saçmalıktan.

2 yorum:

  1. Ya gel beraber yapalım o işi, ben de ekranda fazla zaman geçirmeye başladım, çocuklar yokken ama olsun yine de iyi değil çünkü yapmak istediklerimi yapamıyorum bi bakıyorum aaa nasıl anlamadım 1 saat geçivermiş! Neden böyle oldum bilmiyorum iki gruba üye oldum ordaki tartışmalar cezbediyor. Ben de silicem şimdi telefonumdan facebooku (zaten başka uygulama yok) whatsapp kalsın ama söz browserdan açıp facebooka bakmak yok :D Instagram'a hiç bulaşmamış olmak iyiymiş yani.. Bişi teklif edicem, madem telefon bağımlısısın, o zaman çok zorlandığında gel bloğa yazı gir, ne olursa olsun, kısacık iki cümle bile olsa.. Hem özündeki yazma sevgisi gelişir, yazdıkça açılıyor insan daha güzel yazıyor, hem de bağımlılığa biraz belki yardımı olur.. Ne dersin? (ben de durumdan fayda yarattım kendime opportunist!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birebir aynı düşünüyoruz çoğu konuda olduğu gibi :) ben de 2 gündür her sıkıldığımda senin bloga göz atıyorum, yorumları falan okuyorum. Aklıma bişey gelirse dönüp kendi bloguma yazıyorum, taslaklara kaydediyorum :D iyi ki instagrama bulaşmamışsın cidden hastalık gibi bir şey orası. Browserdan Facebook'a girmemek için delice irade kasıyorum ama vallahi bağımlılıktan kurtulmak çok zormuş ya. İnanılmaz bir deneyim oluyor. Başka bağımlılıkları da düşünüp anlamak için bir fırsat olarak görmeye başladım durumu.

      Sil