1 Kasım 2013 Cuma

Epidural ile Doğum

Hamile kaldıktan sonra yapılacak seçimlerden, alınacak kararlardan biri nasıl doğum yapacağınız. Hamileliğinizin son dönemlerine kadar doğum yöntemi için kesin karar vermek zorunda değilsiniz tabi ama seçeneklerinizi en iyi şekilde değerlendirmelisiniz. Bunu yaparken annenizin, anneannenizin hatta varsa teyzenizin ve halanızın doğum tecrübelerinden faydalanabilirsiniz. Eğer onlar kolay doğum yapmışlarsa sizin de doğumunuzun kolay olma ihtimali yüksek. Hamilelik süreciniz de çok önemli tabi ki.

Epidural son yıllarda doğumlarda çok tercih edilen bir yardımcı. Epidural sayesinde sezeryan kesiğinden ve ameliyat sonrası kısıtlanan hareket kabiliyeti sorunundan kurtulmak mümkün. Üstelik epidural, doğum sancıları ve açılma başladıktan sonra yapıldığı için doğumun olması gereken tarihte olmasına da olanak sağlıyor. Yani doğal akışa müdahale en alt seviyeye inmiş oluyor. Epidural sayesinde doğum sancıları çok hafif -vakit geldiğinde bebeği itmenizi sağlayacak kadar- hissediliyor ve acı neredeyse yok olmuş kadar hafifliyor. Normal doğumun avantajları malum. Doğum sonrası bebeğinizi rahatça emzirmek ve vücudun kendini daha kolay ve hızlı toplaması en önemli olanlar tabi ki. Normal doğum yapmak istiyor ama acıdan korkuyorsanız, Epidural seçeneğini değerlendirebilirsiniz. Tabi önce doktorunuzla tüm seçeneklerinizi değerlendirmelisiniz.

Annem her zaman beni çok kolay ve hızlı doğurduğunu anlatırdı. Kardeşimi doğurduğunda ben 13 yaşındaydım ve gerçekten ne kadar hızlı doğum yaptığına şahit oldum. Ben de annemin genlerine güvenerek daha hamile kalmadan önce bir aksilik olmadığı sürece normal doğum yapmaya karar vermiştim. Tüm hamileliğim boyunca da zihnimi normal doğum yapmaya odakladım. Hamileliğim boyunca yine de bir sürü araştırma yaptım. Okuduğum yazıların hemen hemen hepsi anne adayının doğum mevzusuna ne kadar pozitif yaklaşırsa doğumun o kadar kolay olacağını vurguluyordu. Ben de hamileliğim boyunca sürekli çok kolay doğuracağımı, doğumun annemin ki gibi 5 dk 'da olup biteceğine inanıp sürekli bunu tekrarladım. Allah'a şükür sezeryan yapılmasını gerektiren bir aksilik de çıkmayınca isteğimi gerçekleştirmek için Arya'nın doğmak için keyfinin gelmesini beklemeye başladık :)

Doğum sancılarım başladığında bunun düşündüğümden daha zor olacağını anladım. İlk sancıları ciddiye almayıp uyumaya devam etmeye çalıştım ama nafile. Sancılar sıklaşınca Evrim'i uyandırmaya çalıştım ama o daha da nafile bir çaba oldu :) Annemleri uyandırıp hazırlanmalarını beklerken sancılar dayanılmaz hâle gelmeye başladı ama annem "Dayan, evde çekmezsen hastanede çekeceksin" dediği için epey bir süre evde resmen volta attım :) Ama bu pek de iyi bir fikir değildi bence. Çünkü sancıların şiddeti artınca arabaya binmek ve hastaneye kadar sancılara katlanmanız daha da zorlaşıyor.

Hastaneye ulaştığımızda sancılar arka arkaya geliyordu ama doğum için henüz erkendi. Odaya geçip ailecek beklemeye başladık ama bir noktada dayanamayacağımı hissettim. Doktorumuzla daha önce epidural hakkında konuşmuştuk ve doğum zamanı geldiğinde değerlendirmeye karar vermiştik. Sancıların şiddeti artınca epidural yapılmasını istedim. Epidural için açıklık 4 cm olana kadar beklenilmesi gerekiyor. Gerçekten zor bir bekleyişti :)


Epidural için masada beklerken sanki zaman durmuş, dünya durmuş, her şey yok olmuş geriye sadece sancıların acısı kalmıştı. Epidural yapıldığında zaman yeniden akmaya ve dünya yeniden dönmeye başladı :) Epiduralden sonra geriye beklemek kalmıştı. Zaman geldiğinde Evrim yanımdaydı ve elimi tutuyordu. Minik bebeğimizi gördüğümüz ilk an hayatımızın en harika anıydı. Çok şaşkın ve çok mutluyduk. Geriye dönüp baktığımda iyi ki epidural istemişiz diyorum. Hem her anına tanık olup hem de acı hissetmek zorunda kalmamak harika bir lütuf bence. O günden aklımızda kalan çok kolay bir doğum hikayesi ve ilk anda hissettiğimiz o tarif edilemeyen mutluluk :) 


Arya 5 aylık oldu bile! 5 ay ne kadar da hızlı geçti :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder