30 Kasım 2013 Cumartesi

6. Ay Biterken Ek Gıda Denemeleri ve Mama Sandalyesi Seçenekleri

Birkaç gün sonra Arya 6. ayını dolduruyor.
Son doktor kontrolümüze göre Arya 7 kg 300 gr. Boyu da 67 cm.

Arya, anne sütü emmeye devam ediyor, ek gıdalara da başladık. Yoğurt, meyve suyu, meyve püresi... Tatlı şeyleri severek yiyor. Çorba yaptım ama ilk denemede bir kaşık yiyip ağlamaya ve ağzındakileri tükürmeye başladı. Hiç üstelemedim, unutması için bir kaç gün hiç vermedim.

Dün farklı bir çorbayla tekrar denedim. Milupa'nın kerevizli tavuk çorbasını verdim. Pek sevmese de merak ettiği için yedi 2-3 kaşık. Bugün kalan çorbayı yedirebilmek için Milupa'nın gece mamasından 2 çay kaşığı ekledim. İşe yaradı, Arya seve seve bitirdi çorbayı  :)




Arya anne sütü aldığı için ek gıdalar konusunda henüz hiç acele etmiyorum. Zaten ek gıdanın günde 2 çay bardağını geçmesi gerekmiyor. Yani öyle elde tabak "bir kaşık daha" diye Arya'ya yalvarmaya hiç gerek yok :)

Günümüzde annelik yapmak eskiye göre çok daha kolay. Birçok şeyin hazırı var. İster çorba, ister meyve püresi, ister muhallebi... Ben meyve püresini bazen evde kendim yapıyorum bazen de Milupa'nın hazır meyveli mamalarından alıyorum. Dün yine Milupa'nın elma suyundan ve elma-havuç karışık meyve suyundan aldım. İkisini de şapırdata şapırdata içti Arya :)

Arya 1-2 gündür emeklemeye çalışıyor. Dizlerinin üzerinde durmaya başladı, ileri geri sallanıyor. Önümüzdeki ay emekleyecek sanırım. Günden güne büyümesini ve yeni beceriler kazanmasını şaşkınlıkla ve mutlulukla izliyoruz. Artık mama sandalyesinde rahatça oturabiliyor. Mama yerken öne doğru eğilip kaşığa saldırıyor :)

Mama sandalyesi alırken epeyce araştırma yaptık. Genelde fiyatlar çok yüksek. En ucuz 270'ten başlıyor. Ama 100 - 180 civarı da birkaç seçenek var. Sonunda epeyce araştırdıktan bir sürü yorum okuduktan sonra Baby&Plus marka mama sandalyesini aldık. Sandalye gayet kullanışlı. 3 kademeli oturma ayarı, 5 kademeli yükseklik ayarı ve çıkarılabilir tepsisi var.

Bence bebek ürünlerinde güvenlik ve kolay temizlenebilirlik en önemli özellikler. Bu sandalye de bu beklentilerimi karşıladı. Yani illa çok pahalı olması gerekmiyor. Hem ekonomik hem de kullanışlı olması önemli. Daha ekonomik seçenekler arayanlar için Kraft'ın basic mama sandalyelerini önerebilirim. Diğer seçeneklere de e-bebek sitesinden ulaşabilirsiniz.

http://www.e-bebek.com/arama?sortasc=discountedprice&f_category=mama_sandalyeleri&page=1&stockunit=1


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder