19 Mart 2014 Çarşamba

"İlk Kaydırak Maceramız" Diyemiyorum Maalesef - Kendini Bilmez Ebeveynler

Güneşli günlerde mutlaka dışarı çıkmaya ve Arya'yı güneşe alıştırmaya çalışıyoruz. Bugün de ailecek evimizin yakınında, içinde çay bahçesi de olan bir parka gittik. Çayımızı içip tostumuzu yedik, Arya sıkılıp mızmızlanınca eve dönmek için kalktık. Parktan çıkmadan ilk kez Arya'yı kaydıraktan kaydırmak istedim.

Arya'yı kucağıma aldım, kaydırağa yaklaştım. Tam o sırada afacan bir kız çocuğu kaydıraktan yukarıya tırmanmaya başladı. "Çocuğum, burası tırmanmak için değil, kaymak için. Hadi merdivenlerden çık bakalım" dedim ama ufaklık hiç umursamadı tırmanmaya devam etti. Ben de dikkatini çekmek için "Pişt, tırmanmasana yavrum" dedim ama çocuk duymazdan gelmeye ve tırmanmaya devam etti. O sırada annesi kenardan bana laf yetiştirmeye başladı. "Çocukla ne biçim konuşuyorsun. Rahat bırak çocuk tırmanıyor işte..." gibi şeyler söyledi. Bir an durup kadına baktım ve sizin çocuğunuzun yaptığı normal, hatalı olan biz miyiz?" dedim. "Evet, tüm çocuklar tırmanıyor ordan. Ne var yani?" diye saçmalamaya devam etti. Arya kucağımda kaydırağın başında öylece kaldım 1-2 sn. Kaydırağın kaymak için olduğunu en baştan nasıl anlatabilirdim ki o kadına? Ya da "herkes" aynı yanlışı yapınca o yanlışın birden "doğru" olmayacağını...

Kendimi bir an o kadının yerine koydum. Arya büyümüş, o kaydırağa tırmanıyor ve kucağında 9 aylık bebeğiyle bir kadın kaydırağa yaklaşıyor ve bebeğini kaydırmak için Arya'yı tırmanmaması için uyarıyor. O anda öyle birşey olmadan çok daha önce bizim Arya'ya kaydırağın tırmanmak için değil kaymak için olduğunu öğretmiş olacağımızı düşündüm. Hadi diyelim oldu da Arya o gün arkadaşlarına uydu, tırmanmaya çalıştı. Bebekli kadını gördüğüm anda Arya'yı yanıma alıp kadına yardımcı olmaya çalışırım. Kadının Arya'yı uyarma üslubu hoşuma gitmese bile bunu ayrıca dile getiririm ama asla "Herkes yapıyor, herkes yapıyorsa yanlış sayılmaz. Benim çocuğum hatalı değil" gibi saçma cümlelerle çocuğumun hatasını savunmam.

Kısacası ilk kaydırak maceramız gerçekleşemedi. Arya'nın kaydırakla tanışması başka bir güne kaldı. Şimdilik sadece biz bilinçsiz, hatalı ve aşırı korumacı ebeveynlerle tanışmış olduk. Umarım bir dahaki denemede başarılı oluruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder