16 Şubat 2015 Pazartesi

#SenDeAnlat

Tacize ilk maruz kaldığımda ortaokula gidiyordum. Bir yaz günü arkadaşımı görmeye giderken kendini bilmezin biri arkamdan laf atıp takip etti, sonra da elle taciz etti. Yaşadığım anlık şoktan sonra hızla arkaya dönüp kolumdaki zincir askılı çantayı geçirdim kafasına. Korkup kaçtı o iğrenç mahlukat. Ama bu ilk ve son taciz değildi maalesef.

Üniversite yıllarımda bir gece yurda dönerken karşıma başka bir tacizci çıktı ve yine tacize maruz kaldım. Üstelik çok yakında bir polis aracı olmasına rağmen hiç tereddüt etmedi tacizci mahlukat. Biliyordu gidip şikayet etsem de hiç bir şey olmayacağını. Çünkü üzerimde mini etek vardı ve saat 22.00 civarıydı. Şikayet etmedim çünkü alacağım cevabı ben de biliyordum.

"Bu saatte kız başıma hem de mini etekle sokakta ne işim vardı?"

Taciz eden adam da böyle düşünmüştü işte! Bu saatte sokaktaysam, üstelik mini etekliysem taciz edilmek istediğim(?!), taciz edilmeyi hakettiğim(?!) gün gibi ortadaydı.

Mini etek giymek, gece dışarı çıkmak, kızkıza gezmek, dışarıda gülmek ve daha birçok normal eylem tacize, tecavüze açık davetiye değil!

Mini etek, elbise, tayt giymek de, gece sokağa çıkmak da hata değil, ahlaksızlık değil! Asıl ahlaksızlık kadınları taciz etmeyi hakkı gibi görenlere izin vermek, bir de üstüne "tahrik" indiriminden faydalanmalarını sağlamak!

Yıllar içinde o kadar çok sözlü tacize uğradım ki anlatmakla bitmez. Kendi halimde yürürken yanıma yaklaşan arabalar, yanımdan geçerken bilinçli atılan omuzlar... Tramvayda, belediye otobüsünde yanaşıp taciz etmeye çalışanları da unutmamak lazım. O gece dışında basit anlık sözleri geçip eyleme dökülen hiç bir tacize sessiz kalmadım. Sesimi yükselttim, taciz edeni ifşa ettim, rezilliğini yüzüne vurdum, hatta araçtan attırdım. Utanmadım çünkü hatalı olan, ahlaksız olan ben değilim, ASIL ONLAR AHLAKSIZ, ASIL ONLAR NAMUSSUZ!

Siz de susmayın, sesinizi yükseltin, taciz edeni ifşa edin! Edin ki bir daha yapmaya cesaret edemesin, tacize ses çıkarmayan tecavüzü de kabullenir diyerek daha da cesaretlenmesin. Yanınızda toplu iğne taşıyın ki o tacize yeltenen ellerine batırıp öcünüzü alın, biber gazı taşıyın, basit hareketlerle kendinizi savunmayı öğrenin ama ilk önce susmamayı, boyun eğmemeyi öğrenin. Çocuklarınıza sadece yabancılardan değil tanıdıklarından da sakınmayı öğretin. Siz de başınıza gelen tacizleri anlatın ve anında tepki verin ki yaptıkları yanlarına kâr kalmasın, size yaptıklarını bir başkasına yapamasınlar.

#SenDeAnlat


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder