21 Şubat 2015 Cumartesi

Yeni Dişler, Yeni Kelimeler, Yeni Beceriler

Arya bizi şaşırtmaya devam ediyor :)

Arya dün akşam elimden tutup "ge ge" yani "gel" diyerek beni banyoya götürdü. Banyodaki taburesini yerinden alıp lavobanın önüne yerleştirdi, üstüne çıktı ve eliyle diş fırçasını işaret etti. Azı dişleri çıktığı için bu aralar aklı fikri dişlerde :) Dişlerini fırçaladık ama Arya banyodan çıkmak istemedi. Tabureden inip duşakabine girmeye çalıştı. Bir yandan da çeşmeyi açmak için uzanıyor :) Bir gece önce yıkadığım için kucaklayıp odaya götürdüm ama Arya bastı çığlığı tabi. Odada havanın soğuk olduğunu ve daha yeni yıkandığını anlattım; yavaş yavaş sakinleşti.

Bu aralar Arya fazlasıyla kafasına buyruk takılıyor. Bugün dışarıda elimizi bırakıp bırakıp koşmaya çalıştı, tüm su birikintilerine zıplaya zıplaya bastı çıktı. Evdeyken de sürekli salondan kaçıp sağa sola saklanıyor, diğer odalara girip kapıyı içerden kapatıyor. Salondan kaçamazsa perdelerin arkasına, masaların altına girip saklanıyor. Bazen de yanımıza gelip "ga ga" (kalk) ya da "ge ge" (gel) diyerek bizi de gittiği yerlere sürüklüyor :) Çoğu zaman da ge ge diyerek beni oyun halısına götürüyor :) Beraber Lego oynuyoruz, kuleler, arabalar yapıyoruz; şekilleri yerlerine yerleştirmece oynuyoruz ki Arya artık hepsini tek seferde doğru yere yerleştiriyor :)



Arya'nın kavrayışı giderek artıyor. Eskiden bir şeyi öğretirken defalarca kez anlatmam, göstermem gerekiyordu, artık tek seferde anlıyor, hemen öğreniyor. Bugün oyuncak sepetini boşaltıp oyuncaklarla basket atmayı gösterdim, minik cadım hemen kaptı ve bu yeni oyuna bayıldı :) Uzun süre sepeti oyuncaklarla doldurup doldurup boşalttı. Oyuncakları Arya'ya uzatırken "sepete at" dedim, Arya da hemen "at", "at" demeye başladı. Kelime haznesine eklenen her kelime beni çok mutlu ediyor ama maalesef öğrendiklerinin bir kısmını çabucak unutuyor :( Şimdilik sürekli kullandığı kelimeler biraz az. "Ditti (bitti), ge (gel), ga (kalk), annenne (babaannesine böyle diyor), dedi (duruma göre dede ya da kedi manasında), anne, baba, al" diyebiliyor Arya. Ama maşallah bu kelimelerle ve hareketleriyle her istediğini elde ediyor :)) umarım yakın zamanda daha fazla kelimeyle iletişim kurmaya başlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder