7 Mart 2015 Cumartesi

2'ye 3 Kala Arya :)

Arya 21 aylık oldu!

2. yaş gününe 3 ay kaldı :)

Arya'nın 2. yaşı yaklaşırken benim kreş - bakıcı - iş - ev endişelerim artıyor. Arya 2 yaşına girince çalışmaya devam etmemi planlamıştık Evrim'le. Zaman yaklaştıkça bunun düşündüğüm kadar kolay olmadığını anladım. Aklımda bir sürü soru var: Arya kreş için hazır mı? Yeterince büyüdü mü? Peki ben? Ben Arya'yı kreşe vermeye hazır mıyım?

Bugünlerde bu kreş mevzu ile yatıp kalkıyorum. Evimize yakın olan kreşlere bakıyorum. Maalesef birçoğu giriş altı, bodrum katta. Öyle olanları direk eliyorum. Çünkü Arya'nın gün ışığı almayan bir yerde tüm gün kalması fikri bile beni çok üzüyor. Üst katlarda ve bahçesi olan kreşler oldukça az. Şimdilik 2 kreş belirledim, yaza doğru daha detaylı inceleyip kreşlerle görüşmeyi planlıyorum.

Kreş mevzusu kafamı kurcalarken aslında Arya'nın ne kadar büyümüş olduğunu fark ediyorum. Artık birçok şeyi kendi kendine yapıyor. İsteklerini, ihtiyaçlarını bir şekilde anlatıp hallediyor. Kendi kendine oyunlar kurup oynuyor. Biraz biraz konuşmaya da başladı. İnşallah kreş aşamasına kadar iyice ilerler konuşması. Ama yine de tüm bunlar yeterli mi? İçimden bir ses "Saçmalama! Arya'yı kreşe nasıl bırakırsın?" diye sorup duruyor :(

Arya her şeyi benimle yapmaya o kadar alıştı ki... Mesela herkes evde olsa da acıkınca ya da susayınca benim elimi tutup mutfağa götürüyor, bezini değiştirmek isteyince benim elimi tutup odasına götürüyor, oyun oynarken koşarak gelip kucağıma oturuyor, sarılıp gülümseyip oyununa geri dönüyor ve daha bir sürü şey... Kreşe gidince ne yapar, acıkınca ya da susayınca söyler mi? Uykusu gelince yatıp uyuyabilir mi? Düşerse, diğer çocuklarla kavga ederse, ya kreştekileri sevmezse?..





Eğer her şey yolunda gider de ben önümüzdeki Eylül'de işe baslarsam, Arya 27 aylık olunca kreşe başlayacak. Umarım o zamana dek Arya tam olarak konuşmaya başlar ve biz içimize sinan iyi bir kreş bulabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder