30 Mayıs 2015 Cumartesi

İştahsız Yumurcaklara Tahıl Karışımı

Bebekler küçükken ne güzel değil mi? İhtiyaçları olan tek besin anne sütü. Ama büyüdükçe işler karmaşıklaşıyor, ihtiyaçları artarken iştahları azalıyor. Arya da son zamanlarda epey iştahsız oldu. Üstelik yemek de seçiyor. Aç olsa da, yemek yemeyi kendi istemiş olsa da önüne koyulanı sevmezse yemiyor. Öyle zamanlarda basit ama kurtarıcı seçeneklerimiz var Allah'a şükür. Arya sunduğum seçenekleri beğenmeyip yemediğinde yoğurt, ayran, yayla çorbası ya da makarna gibi favori yiyeceklerinden birini veriyorum aç kalmasın diye. Tabi sadece yoğurtla karnı doymaz, ihtiyacı olan diğer besin kaynaklarından da yemiş olsun diye genelde yoğurdun içine meyve, sebze, ekmek gibi şeyler de ekliyorum. Aşağıdaki karışımı da yine yoğurdun içine karıştırmak için hazırladım. Tarifi Çalışan Anne'nin blogundan aldım, malzemeleri de makarnalutfen sitesinden.



Malzemeler:

1 çay bardağı tam buğday unu
1 çay bardağı buğday ruşeymi
1 çay bardağı irmik
1 çay bardağı tam pirinç unu
3-4 yemek kaşığı tereyağ

Tüm malzemeleri seramik bir tavada hafif renk alıncaya kadar kavurdum. Karışımı hazırladıktan sonra bir kısmını cam kavanoza koydum. Tavada kalan karışıma da biraz kaynar su ve bal ekleyerek bir çeşit helva yaptım, Arya severek yedi :)

Çalışan Anne bu karışımı cam kavanozda dolapta muhafaza edip yoğurda ve yemeklere eklediğini yazmış. Karışımın yoğurdun daha doyurucu olmasını sağlayacağı kesin ama Arya sevip yer mi emin değilim. Bakalım, yemezse yine ballı helva yapar yediririm ben de :)

Edit:

Yovita'nın meyveli prebiyotik yoğurtları ile harika oluyor. Dayanamadım ben de yedim :D



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder