9 Ağustos 2013 Cuma

Hamileliğin İlk Cilveleri: Mide Bulantıları

Hamilesiniz!

Bebeğinizi varlığını öğrendiğiniz andan itibaren çok seveceksiniz.

Ona kavuşacağınız an her şeye değer.

Ama önünüzdeki 9 ay 10 günlük süreç bir sürü mücadele barındırıyor. Gülü seven dikenine katlanır tabi ki :)

İlk mücadelenizi mide bulantıları ile vereceksiniz. Ben ilk 3,5 aylık süreyi lavaboda geçirdim diyebilirim. Ama herkes için durum aynı değil, her bünye aynı olmuyor tabi ki :) Eğer siz de benim gibi mide bulantıları ve baş dönmesi ile savaşıyorsanız yatağınızın başucunda sabahları yataktan hiç kalkmadan ağzınıza atabileceğiniz tuzlu kraker tarzı atıştırmalıklar bulundurun. Mideniz çok bulandığında maden suyu içerek biraz ferahlayabilirsiniz. Yapabileceğiniz diğer bir şey yiyip içtiklerinizin midenize etkilerini gözlemleyerek yeni bir beslenme düzeni oluşturmak.

Mide bulantınız olmasa bile hamilelik sürecinde kesinlikle yememeniz gereken şeylerin başında konserveler ve sakatatlar geliyor. Yani benim gibi ton balığı, kokoreç ve midye seven bir pisboğaz iseniz geçmiş olsun :) Hamileliğiniz boyunca bu yiyeceklerden uzak durun. Ayrıca tavuk suyu ile yapılmış çorba, pilav gibi yemekleri sadece pişirildiği gün tüketin. Dolaba girip çıktıktan sonra tüketirseniz ishal olmanıza sebep olabilir ve şiddetli ishal hamilelikte tehdit oluşturan durumlardan biri. Pastalar için de aynı durum söz konusu, mutlaka yediğiniz pastanın taze olduğundan emin olun. Bunları bilmeden dolaba girip çıkmış tavuk suyu çorba içip pasta yiyen biri olarak söyleyebilirim ki kesinlikle taze olduğundan emin değilseniz bir parçacık bile yemeyin.

Hamileyken yememeniz gerekenlerin yanında içmemeniz gerekenler de var. Mesela uzun ömürlü sütler, gazlı içecekler ve %100 doğal yazsa bile hazır meyve suları. Uzun ömürlü süt yerine üzerinde "Günlük Süt" ibaresi olan sütleri tüketmelisiniz. Ben Sek marka günlük süt içtim. Süt gaz yapan bir besin olsa da hamilelikte ve lohusalıkta kalsiyum ihtiyacı maximum seviyede olduğu için içilmesi gerekiyor. Bunun yanında her gün mutlaka yoğurt ve peynir de tüketmek gerekiyor. Bu konuda doktor bilgi verecektir zaten ama bazen unutulan şeyler oluyor. Mesela ben tavuk suyu ve pasta mevzusunu bilmediğim için maalesef hastanelik oldum.

İlk aylarda kilo almak yerine kilo verebilirsiniz ama aşırı olmadığı sürece korkulacak bir durum yok. Ben yaklaşık 3 kilo verdim mide bulantılarıyla boğuşurken. İlk aylarda olduğu gibi hamileliğin sonlarına doğru da mide bulantısı ve mide yanması olabilir. Ama hamilelik sürecinde ne olursa olsun her şey bitip de minik bebeğinizi sağlıklı olarak kucağınıza aldığınızda geri kalan hiçbir şeyin önemi kalmayacak :)

2 yorum: